forex trading logo

Konkursowe wykonania

pieśni patriotycznych

 

Dnia 16 listopada 2015 roku w Gminnym Ośrodku Kultury w Dywitach odbył się II Międzyszkolny Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej „Srebrny Słowik”. Organizatorem byliśmy my, czyli Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie we współpracy z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie – Instytutem Muzyki na Wydziale Sztuki.

W konkursie wzięło udział 20 uczniów z klas I-VI szkół podstawowych z gminy Dywity. Każdy z nich prezentował jedną wybraną piosenkę patriotyczną. Zebrana publiczność usłyszała m.in. takie utwory jak: „Piosenka małego patrioty”, „Wojenko, wojenko” czy „Sanitariuszka Małgorzatka” i „Serce w plecaku”.

Naszą szkołę reprezentowało 7 uczniów. Z klas I-III: Emilia Kołodziejczyk śpiewała pieśń „Jestem Polakiem”, Kinga Olejko – „Ojczyzna ma”, Emilia Brewka „Legiony”, Nina Rumińska-Być „Piechota” i Oliwia Suchecka „Warszawskie dzieci”. Z klas IV-VI piosenkę „Dziewczyna z granatem w ręcę” wykonywała Klaudia Wermter, a Milena Reddig – „Wojenko, wojenko”.

W skład komisji konkursowej, składającej się z muzyków pracujących w Instytucie Muzyki UWM w Olsztynie, weszli: dr Agnieszka Dziewulska–Pawłowska, dr hab. Katarzyna Bojaruniec, prof. UWM; mgr Ewa Wankiewicz. Komisja miała wyjątkowo trudne zadanie, gdyż poziom wykonawczy uczestników był nie tylko wysoki, ale również bardzo wyrównany. Dlatego też decyzją jury w tym roku nie przyznano nagrody Grand Prix „Srebrnego Słowika”. Przyznano zaś miejsca w dwóch kategoriach wiekowych.

Miło nam poinformować, że Milena Reddig z klasy IV zajęła III miejsce.

Tradycją stało się także to, że konkurs był prowadzony przez studentów kierunku Edukacji Artystycznej w zakresie Sztuki Muzycznej. Na początku konkursu oraz przed werdyktem jury studenci prezentowali swoje umiejętności w formie mini koncertu. Jest to duża wartość artystyczna dla młodych wykonawców, a także dla studentów, gdyż widownia dziecięca jest bardzo wymagająca i szczera.

Jako osoba odpowiedzialna za przygotowanie konkursu pieśni i piosenki patriotycznej, dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w jego organizację i wzięli w nim udział. Zapraszam ponownie w następnym roku.

Katarzyna Szkatuła

 

Zdjęcia


 

Pasowanie i ślubowanie uczniów klasy I

 

Dzień 19 października 2015 roku długo pozostanie miłym wspomnieniem dla pierwszoklasistów. Tego dnia uczniowie zostali pasowani na uczniów Szkoły Podstawowej w Bukwałdzie.


Na wstępie dzieci zaprezentowały całej społeczności szkolnej oraz swoim najbliższym program artystyczny składający się z piosenek oraz montażu słownego opartego na wierszach Juliana Tuwima. Następnie uczniowie złożyli uroczyście ślubowali, że będą starali się być dobrymi uczniami, będą rozwijać swoje talenty i sumiennie wypełniać powierzone im obowiązki.

Po ślubowaniu Pani Dyrektor pasowała każde dziecko na ucznia naszej szkoły symbolicznym ołówkiem. Niespodzianką dla dzieci był tort ze zdjęciem całej klasy przygotowany przez rodziców, zaś dużym wyzwaniem dla wychowawczyni było pokrojenie go w taki sposób, aby każdy otrzymał część tortu ze swoim zdjęciem.

Katarzyna Szkatuła

Zdjęcia


 

 

Konkurs

na „Różę kierunków” rozstrzygnięty


W dniu 13 listopada 2015 roku został rozstrzygnięty nasz szkolny konkurs na plakat „Róża kierunków”. Uczestniczyli w nim uczniowie klas IV-VI. W wyniku głosowania wśród uczniów, miejsce I zajęła praca Ani Pilguj z klasy V, II miejsce ex aequo prace Mileny Dobrzyńskiej z klasy IV i Jakuba Luberta z klasy VI. Miejsce III przyznano Oliwii Zając z klasy V. Gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych konkursach.

JM


 

Zajęcia z energią

9 listopada 2015 uczniowie klas I-III uczestniczyli w programie edukacyjnym przygotowanym przez Aldesa Nowa Energia dotyczącym energii elektrycznej. Poznawali, jaką rolę odgrywa ona w codziennym życiu, jak się ją wytwarza oraz transportuje.


W trakcie zajęć, prowadzonych w formie zabawy przez trenerki Aleksandrę Laskowską i Karolinę Klucznik, dzieci obserwowały i uczestniczyły w eksperymentach z wykorzystaniem maszyny elektrostatycznej, generatora prądu van de Graaffa, kuli plazmowej i żarówki ilustrującej obwód zamknięty i właściwości grafitu. Rozwiązywały również zagadki związane z energią elektryczną.
Wiedza na temat bezpiecznego sposobu korzystania z urządzeń elektrycznych, zachowania się w sytuacji awarii energetycznej oraz oszczędnego użytkowania energii elektrycznej przekazywana była uczniom w bardzo atrakcyjny sposób utrzymujący ciekawość przez całe zajęcia.

MR

Zdjęcia


 
« pierwszapoprzednia5152535455565758następnaostatnia »

Strona 53 z 58
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama